Atasözleri, Deyimler ve Şiirler

Atasözü, Deyim ve Şiir Anlamları

Öteki Var Mı

Deyimler

Öteki var mı deyimi, içinde bulunulan durumun daha da kötüleşemeyeceğini, işlerin en olumsuz noktaya vardığını anlatır.

Genellikle sitem, bıkkınlık ya da çaresizlik duygusuyla söylenir. Üst üste aksilik yaşayan biri, yeni bir sıkıntı çıkınca bu ifadeyi kullanarak artık sabrının taştığını belli eder. Günlük konuşmada bir masraf, geciken iş, bozulan plan ya da moral kıran haber karşısında sıkça duyulur. Soru biçiminde kurulsa da asıl amaç gerçekten bir şey sormak değil, ‘Bundan daha kötüsü olamaz’ demektir.

Öteki var mı deyiminin örnek kullanımı:

Ayşe sabah otobüsü kaçırdı, telefona yüklediği dosya silindi, bir de toplantı saati öne çekildi. Kahvesini bırakıp iç çekerek Öteki var mı diye söylendi.

Yorum yazın